ماستوپکسی یا لیفت سینه

جراحی ماستوپکسی یا لیفت سینه

جراحی ماستوپکسی یا لیفت سینه

 

ماستوپکسی نام دیگر عمل لیفت پستان است. هدف از انجام این روش، کوچک کردن و بالا آوردن سینه ها با ایجاد یک شکل ظاهر مطلوب می باشد. بهترین نتیجه از جراحی ماستوپکسی در خانم هایی بدست می آید که سینه های آنها افتادگی و شلی کمتری داشته باشد. اما در سینه های بزرگتر و افتاده تر اثر این جراحی ممکن است طولانی نباشد.

عوامل بسیاری موجب افتادگی سینه ها و از دست رفتم حجم آنها می شود. در واقع این تغییر سایز سینه ها در خانم با گذشت زمان، بالا رفتن سن، گذراندن دوره بارداری و شیردهی یک پدیده طبیعی است.

روش های مختلفی برای بازگرداندن اندازه و شکل سینه ها به قبل وجود دارد که یکی از روش های موثر در این امر جراحی ماستوپکسی یا لیفت سینه می باشد. این جراحی را می توان همزمان با سایر جراحی ها مانند جراحی پروتز سینه نیز انجام داد.

چه کسانی کاندید مناسب جراحی ماستوپکسی می باشند؟

  • خانم هایی که پس از بارداری و شیردهی سینه هایی بزرگ و افتاده پیدا می کنند.
  • خانم هایی که شکل و فرم سینه های آنها دچار تغییر شکل شده اند و حالت سفتی و کشسانی پوست سینه خود را از دست داده اند.
  • خانم هایی بارداری و شیردهی نداشته اند اما با گذشت زمان، جاذبه و کاهش وزن دچار این مشکل می شوند.
  • خانم هایی که سینه های نامتقارنی دارند.
  • خانم هایی که نوک سینه های آنها در پایین ترین موقعیت پستان قرار دارد.

مراحل جراحی لیفت سینه

مرحله اول: مشاوره

مشاوره با جراح پلاستیک و یا جراحانی که جراحی زیبایی سینه انجام می دهند می تواند به شما در دستیابی به یک نتیجه مطلوب از جراحی کمک زیادی کند. معمولا در جلسه مشاوری که متقاضی با جراح خود دارد، در رابطه با تاریخچه و سوابق پزشکی و جراحی هایی که قبلا بر روی سینه انجام شده، سوالاتی مطرح می شود. توصیه می شود در جلسه مشاوره ای که با جراح تان دارید تمامی انتظارات خود را از این جراحی بیان کنید و در مورد میزان موفقیت این عمل با جراح خود به بحث و بررسی بپردازید.

مرحله دوم: علامت گذاشتن جای برش بر روی سینه  

در این مرحله جراح به وسیله یک ماژیک روی پوست سینه محل برش را و بخش هایی از سینه که باید برداشته شود را علامت می زند. الگو و شکل برش ها بر اساس اندازه و شکل سینه ها، میزان افتادگی و محل قرار گیری هاله سینه می تواند متفاوت باشد.

مرحله سوم: بیهوشی

مرحله چهارم : آغاز جراحی

به منظور جراحی ماستوپکسی ابتدا سینه ها به سمت بالاتر کشیده می شود. نوک سینه نیز به موقعیت مکانی بالاتر انتقال پیدا می کند. اگر هاله سینه بزرگ باشد معمولا با بریدن پوست اطراف آن کوچکتر می شود. پوست های اضافی در سینه بریده می شود و در نهایت محل برش بخیه و پانسمان زده می شود. در واقع در این جراحی سایز سینه ها هیچ تغییری نمی کند. معمولا در افرادی که سایز سینه های آنها کوچک است می توان از جراحی پروتز سینه برای افزایش حجم سینه ها استفاده کرد.

 

بهبودی بعد از عمل ماستوپکسی

بهبودی از جراحی لیفت پستان نسبتاً سریع می باشد. بسیاری از افراد چند روز پس از جراحی احساس می کنند که می توانند به فعالیت های عادی خود بازگردند. اما توصیه می شود فعالیت هایی که نیاز به تحریک زیادی دارد باید چند هفته پس از جراحی کاملا محدود شود. استحمام دو روز بعد از جراحی مانعی ندارد. مصرف آنتی بیوتیک هایی که جراح به منظور کاهش احتمال ابتلا به عفونت تجویز کرده است، الزامی می باشد.

چه انتظاری می توان از جراحی ماستوپکسی داشت؟

جراحی ماستوپکسی در اغلب موارد رضایتمندی کافی را در خانم ها ایجاد خواهد کرد و اعتماد به نفس آنها را تا حد زیادی بالا می برد. البته شکل سینه جراح شده در هفته بعد اول پس از جراحی کمی اغراق آمیز است، اما در طی چند هفته شکل و موقعیت طبیعی تری به خود می گیرد. جای زخم ها در طی چند ماه اول تا حدی واضح و مشخص است، اما به طور معمول با گذشت زمان محو می شوند و کمتر دیده می شوند.

عوارض جراحی ماستوپکسی

  • جراحی ماستوپکسی نیز همانند تمامی جراحی ها شامل خونریزی، تورم و عفونت می باشد.
  • بسته به میزان تغییر موقعیت نوک پستان مورد نیاز ممکن است عوارض نادری مانند تغییر در حس نوک پستان ایجاد شود.
  • در موارد بسیار نادر احتمال به وجود آمدن هماتوم یا لخته خون زیر پوست وجود دارد
  • باقی ماندن اسکار روی سینه یکی دیگر از عوارض جراحی ماستوپکسی می باشد.
  • احتمال تجمع مایعات زیر پوست و یا حتی از بین رفتن چربی سینه نیز وجود دارد.

حس نوک سینه بعد از عمل جراحی لیفت سینه

بسیاری از خانم ها نگران این مساله می باشند که آیا بعد از ماستوپکسی دچار تغییر حس در نوک سینه خود می شوم؟

در اکثر موارد، خانم ها بعد از جراحی لیفت پستان، تغییر قابل توجهی در احساس پستان خود ندارند. خطرات ناشی از چنین تغییراتی در سینه ها زمانی افزایش می یابد که نیاز به حرکت گسترده تر و بالاتر رفتن موقعیت پستان دارد.

شیردهی بعد از جراحی ماستوپکسی

میزان موفقیت کلی شیردهی بعد از عمل جراحی لیفت سینه به اندازه موفقیت کلی شیردهی در خانم هایی است که تحت عمل جراحی سینه قرار نگرفته اند. در اصل، یک سوم خانم ها بعد از عمل قادر به شیردهی هستند. با این حال بهتر است انجام این جراحی را تا پایان دوران شیردهی آخرین فرزند خود به تعویق بیندازید.

کلام آخر

جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی جزء یکی از جراحی های زیبایی سینه می باشد که طی آن مشکل افتادگی سینه ها که به دنبال شیردهی و یا کاهش وزن شدید و ناگهانی به وجود آمده است، بهبود پیدا می کند. با توجه به حساس بودن این جراحی، باید تمامی نکات لازم را در خصوص انتخاب بهترین جراح پلاستیک و زیبایی را در نظر داشته باشید تا عوارض ناشی از جراحی به طور قابل توجهی کاهش پیدا کند و نتایج بسیار مطلوبی حاصل شود.

جراحی ژنیکوماستی چیست ؟

جراحی ژنیکوماستی یا درمان بزرگی سینه آقایان

ژنیکوماستی چیست؟

ژنیکوماستی بیماری سینه ها غیر توسعه یافته یا بزرگ شده در آقایان است که در هر سنی نیز ممکن اس رخ دهد. این عارضه می تواند به دلیل تغییرات هورمونی، وراثت، چاقی و یا استفاده از برخی از داروهای خاص باشد.
ژنیکوماستی می توان باعث ایجاد حس ناراحتی و کاهش اعتماد به نفس در آقایان شود. برخی از آقایان ممکن است به سادگی از ایجاد روابط اجتماعی و عاطفی جلوگیری نمایند.

در واقع ژنیکوماستی بزرگ شدن خوش خیم سینه مردانه با بافت سفت است که به صورت متحدالمرکز فراتر از نوک پستان گسترش می یابد. از نظر بافت شناسی، ژنیکوماستی تکثیر خوش خیم مجاری پستان و هیپرپلازی اپیتلیال مجرای همراه با مقادیر مختلف التهاب، ادم، استروما و فیبروز است. بزرگ شدن سینه مردان که به طور کامل به دلیل بافت چربی است، سودوژنیکوماستی نامیده می شود.

چه چیزی باعث ژنیکوماستی می شود؟

در نوزادان، ژنیکوماستی توسط استروژن و انتقال آن از مادر ایجاد می شود. رشد سینه در نوزادان پسر شایع و تا 6 ماهگی به تدریج از بین می‌ روند، اما در برخی از نوزادان عمر طولانی ‌تری دارند. در پسران نابالغ، جوانه های سینه در دوران بلوغ شایع است و ممکن است تا 2 سال دوام بیاورند، اما در سال اول از بین می روند. ژنیکوماستی همچنین می تواند توسط یک تومور تولید کننده استروژن ایجاد شود.

در پسران نوجوان، ژنیکوماستی ناشی از تغییرات هورمونی دوران بلوغ است. ژنیکوماستی در بسیاری از پسران در دوران بلوغ اولیه تا اواسط بلوغ رخ می دهد. معمولا بین 6 ماه تا 2 سال از بین می رود.

در مردان بالغ، ژنیکوماستی معمولاً به دلیل بیماری دیگری مانند سرطان کبد یا ریه، سیروز کبدی، تیروئید پرکار، یا مشکلات هورمونی مانند سرطان غده هیپوفیز، غدد فوق کلیوی یا بیضه ایجاد می شود. مصرف الکل، ماری جوانا، مت آمفتامین و هروئین نیز ممکن است باعث ژنیکوماستی شود. در مردان مسن تر، ژنیکوماستی می تواند به دلیل تغییر در سطح هورمون ایجاد شود.

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با استفاده از نخ که گاهی اوقات به عنوان “لیفت لانچ تایم” و “لیفت با نخ بخیه خاردار” نیز شناخته می شود، از نخ بخیه های خاردار قابل جذب استفاده می کند تا ظاهر زیباتر و جوان تری را در صورت و گردن فرد ارائه دهد. این روش کم تهاجمی با تحریک تولید کلاژن در پوست به منظور تولید پوستی سالم تر و قوی تر عمل می کند. همچنین می تواند بافت ها را در محل بخیه های خاردار لیفت کند. پیشانی، غبغب، ناحیه زیر چشم و ابرو و سینه ها همگی قسمت هایی از صورت شما هستند که می توان افتادگی و شل بودن پوست آنها را با روش لیفت با نخ بهبود بخشیده و برطرف کرد. شما می توانید فقط یک منطقه یا چند منطقه را همزمان با استفاده از این روش، هدف قرار دهید. لیفت با نخ که برای کشیدن و سفت کردن سینه ها استفاده می شود ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد. روش لیفت با نخ نیاز به بیهوشی عمومی ندارد. جراح لیفت صورت، ممکن است توصیه کند که از درمان های اضافی یا روش های زیبایی مانند بوتاکس نیز برای افزایش اثرات لیفت با نخ استفاده کنید.

 

لیفت با نخ در چه مواردی کاربرد دارد؟

لیفت با نخ از جمله روش های نوینی است که برای درمان و برطرف کردن برخی از مشکلات پوستی به کار گرفته می شود. در ادامه برخی از موارد استفاده از روش لیفت با نخ را برای شما آورده ایم:

  • درمان افتادگی و شل شدن زودرس بافت ها و پوست صورت
  • لیفت غبغب
  • رفع افتادگی ابروها
  • برطرف کردن شل شدن و افتادگی زودرس پوست گردن

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای انجام لیفت با نخ هستند؟

روش لیفت با نخ می تواند برای برطرف کردن مشکلات پوستی مردان و زنانی که مایل به کاهش چین و چروک و غبغب های اولیه صورت خود هستند، مفید باشد. این روش می تواند میزان افتادگی پوست را نیز کاهش دهد، زیرا به آرامی پوست را می کشد و آن را سفت تر می کند. همچنین نتایج فوری بدون داشتن دوران نقاهت یا باقی ماندن جای زخم ناشی از عمل جراحی لیفت صورت را ارائه می دهد. اگر می خواهید لیفت صورت خود را با کمترین عوارض و حداقل اسکار انجام دهید و پوست خود را سفت تر کنید، لیفت با نخ می تواند مناسب ترین گزینه برای شما باشد و رضایت شما را جلب کند. در طول یک جلسه مشاوره، جراح پلاستیک، آناتومی و ماهیچه های صورت شما را ارزیابی کرده و اهداف شما را بررسی می کند تا تصمیم بگیرد که آیا شما کاندیدای مناسبی برای انجام لیفت با نخ هستید.

لیفت صورت با نخ چگونه انجام می شود؟

لیفت صورت با نخ به دو روش انجام می شود. روش اول نسبتاً ساده است. با کشیدن یک نخ بخیه ی نازک و جذبی در زیر پوست شما، پزشک قادر است پوست را در قسمت های پیشانی و اطراف آن، گردن یا تنه شما بکشد و آن را سفت کند. نخ بخیه های “خاردار” که کاملاً در این روش لیفت در زیر پوست شما مخفی می شوند و بدون درد هستند به مرور در پوست شما جذب می شوند. این نخ بافت و ماهیچه های زیرین پوست شما را به خوبی می کشد و به مرور زمان آن را سفت می کند.

هنگامی که یک نخ بخیه خاردار وارد پوست می شود، پاسخ درمانی بدن شما آغاز می شود. با اینکه شما هیچ آسیبی ندیده اید بدن شما با تشخیص مواد نخ بخیه فریب خرده و گمان می کند که پوستتان آسیب دیده و برای ترمیم جراحتی که وجود ندارد شروع به تولید کلاژن در آن قسمت از پوست می کند، این کلاژن می تواند شکاف های افتاده ی پوست را پر کرده و حالت ارتجاعی جوان تری را به چهره شما بازگرداند.

یک تحقیق کوچک ولی معتبر در سال 2017 به این نتیجه رسید که اثر اولیه روش لیفت نخ سفت تر و منسجم تر به نظر می رسد. پس از گذشت یک سال، این اثرات با جذب شدن بخیه ها کاهش می یابد. با این حال، این روش یک اثر “جوانسازی” ثانویه دارد که ماندگار است و 3 سال یا بیشتر پس از عمل نیز قابل مشاهده خواهد بود.

ابدومینوپلاستی

معجزه ابدومینوپلاستی برای زیبایی شکم

عمل جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی یکی از اعمال جراحی شایعی است که امروزه در تمام جهان در حیطه جراحی پلاستیک انجام می شود.

ابدومینوپلاستی (تامی تاک)، شامل حذف و برداشت پوست و چربی اضافی در ناحیه شکم و هم چنین تنگ و منقبض کردن عضلات شکمی می باشد. این جراحی مناسب افرادی است که علی رغم ورزش و رژیم غذایی نمی توانند از شر چربی های اضافی شکم خود خلاص شوند. افرادی که بزرگی شکم در آن ها به دلیل تجمع چربی هاست می توانند از لیپوساکشن کمک بگیرند. با کمک لیپوساکشن می توان چربی های شکمی را خارج کرد.

افراد خواهان این جراحی باید به این نکته توجه داشته باشند که ابدومینوپلاستی روش درمانی نیست و کمکی به درمان چاقی نمی کند  و نمی تواند جایگزین رژیم غذایی و ورزش باشد.

ابدومینوپلاستی هم چنین به رفع استرچ مارک های موجود بر روی شکم کمک نمی کند. در بیشتر موارد ابدومینوپلاستی همراه لیپوساکشن انجام می شود. در ابدومینوپلاستی پوست شل و افتاده شکمی بریده و پوست یکدست و سفت می شود. همچنین منقبض کردن عضلات شکمی نیز با ابدومینوپلاستی انجم میشود.

به طور کلی جراحی ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم، بعد از حاملگی و زایمان و یا بعد از پایان یک دوره چاقی که پوست دچار شل شدگی شده است ، انجام می شود که طی آن پوست و چربی اضافه در قسمت پایین شکم برداشته می شود. حدود 90 تا 95 درصد افرادی که کاندید عمل جراحی زیبایی شکم می شوند خانم ها می باشند و فقط 5 تا 10 درصد آقایان هستند.

نحوه جراحی زیبایی شکم
این عمل تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و مدت زمان این عمل حدود 2 تا 3 ساعت می باشد. طی این عمل برشی در پایین شکم و دور ناف ایجاد و عضلات شل شده و باز شده به حالت اولیه بر گردانده می شود و به دنبال آن برآمدگی شکم نیز برطرف و به حالت صاف باز می گردد. همزمان با برداشتن چربی پوست اضافی پایین شکم، ساکشن پهلوها و قسمت های فوقانی شکم هم انجام می شود تا بعد از عمل یک شکم صاف و کشیده همراه با پهلوهایی که به سمت داخل رفته اند، ایجاد شود.

پس از جراحی ممکن است از یک یا دو عدد درن ( لوله پلاستیکی باریک) جهت تخلیه خونابه و ترشحات استفاده شود که یک تا چند روز بعد از عمل خارج می شود.

آیا عمل ابدومینوپلاستی در درمان چاقی مناسب است؟

جراحی زیبایی شکم اصولا روشی برای درمان چاقی نمی باشد. افرادی که با مشکل چاقی روبه رو هستند و وزن بالایی دارند باید از روش های دیگری مانند رژیم غذایی، ورزش و ….  بهره ببرند تا به وزن ایده آل خودشان برسند. راهنمای کامل پروتز باسن را بخوانید..

BMI یا شاخص توده بدنی در واقع سنجشی آماری برای مقایسه قد و وزن افراد می باشد. اگر شاخص توده بدنی فردی بین 20 تا 25 باشد دارای یک شاخص ایده آل است. افرادی که شاخص توده بدنی آنها بالای 35 و 40 باشد افرادی هستند که مبتلا به چاقی مفرط هستند که برای کم کردن وزن می توانند از روش های لاغری دیگری استفاده کنند و جرای زیبایی شکم برای آنها روش مناسبی نیست در واقع ابدومینوپلاستی برای افرادی مناسب است که پوست شکم آن ها حالت افتاده ای دارد و در این ناحیه تجمع چربی وجود دارد.

نکات مهم قبل از جراحی زیبایی شکم
در عمل های جراحی زیبایی و پلاستیک مانند همه اعمال جراحی، باید آماده سازی و مشاوره های لازم بین جراح پلاستیک و فرد کاندید جراحی صورت گیرد.

افرادی که ورزش می کنند و رژیم غذایی متعادلی دارند، اما از وجود چربی و پوست اضافی در شکم خود ناراضی هستند، بهترین گزینه برای ابدومینوپلاستی هستند. افرادی که پوست افتاده ای در ناحیه شکم دارند، به گونه ای که با درمان های طبیعی برطرف نمی شود، می توانند از مزایای ابدومینوپلاستی بهره مند شوند.

افرادی که قصد کاهش و یا افرایش وزن در آینده دارند، باید جراحی را به تعویق بیندازند. یکی از نکات مهم این جراحی این است که قبل از جراحی، بیمار باید به وزن بدنی ایده آل خود رسیده باشد.

جراحی ابدومینوپلاستی یا تامی تاک

ترکیب لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی
ابدومنیوپلاستی و لیپوساکشن، در بیمارانی که چربی و پوست اضافی زیادی دارند، نتایج چشمگیری را به همراه خواهد داشت. لیپوساکشن به حذف چربی ها کمک می کند، در حالی که ابدومنیوپلاستی به برداشت پوست اضافی و تنگ شدن عضلات شکمی کمک می کند.

پزشک با معاینه کامل بیمار و بررسی تمام جوانب، تشخیص می دهد که آیا نیازی به انجام این دو روش همزمان با هم می باشد یا خیر. آیا از نتایج باور نکردنی جراحی بوکال فت در زیبایی صورت مطلع هستید؟ مقاله بوکال فت را بخوانید.

کاندیدای مناسب جراحی زیبایی شکم
تجمع چربی در نواحی مختلف بدن در آقایان و خانم ها متفاوت است. در خانم ها چربی ها معمولا در قسمت پایین شکم و پهلوها تجمع پیدا می کند و در آقایان چربی بیشتر داخل شکم، ران و پشت تجمع پیدا می کند. عمل جراحی زیبایی شکم بیشتر برای خانم ها توصیه می شود زیرا خانم ها معمولا جزء آن دسته از کسانی هستند که وزن خود را کاهش داده اند و یا پس از چند بار حاملگی و زایمان، پوست و چربی اضافی در قسمت های پایین شکمشان تجمع پیدا کرده و یک ظاهر نازیبایی ایجاد شده است.

اقدامات قبل از ابدومینوپلاستی
یکی از نکات مهم پیش از ابدومینوپلاستی، شرکت در جلسات مشاوره می باشد. در این جلسات، مصرف هر گونه دارو و مکمل بررسی می شود. به عنوان مثال، مصرف داروهایی مانند آسپیرین باید قطع شود، چرا که این قبیل داروها احتمال خونریزی را افزایش می دهند. جراحی برایکیوپلاستی به منظور لیفت بازو انجام می شود. برای اطلاعات بیشتر از این جراحی مقاله لیفت بازو را بخوانید.

پیش از جراحی، مصرف دخانیات و سیگار باید کامل کنار گذاشته شود، چرا که احتمال بروز عوارض بعد از جراحی را افزایش می دهند و روند بهبود بخیه ها نیز با سرعت کمتری طی خواهد شد.

از رژیم های سنگین و محدود نیز باید خودداری شود.
کلیه اقداماتی که رعایت آن ها پیش از جراحی ضروری می باشد،از سوی پزشک در اختیار بیمار قرار خواهد گرفت.
ابدومینوپلاستی به دو روش جزئی و کامل انجام می شود.
ابدومینوپلاستی جزئی که ابدومینوپلاستی مینی نیز نام دارد، مناسب افرادی است که تنها دارای پوست اضافی در ناحیه شکم هستند. در این شیوه جراحی، برشی بسیار کوتاه در زیر شکم ایجاد می شود و نیازی به تغییر جای ناف نیز نمی باشد.
در ابدومینوپلاستی کامل، برش طولانی در سراسر شکم، از یک سر مفصل ران تا سر دیگر مفصل ران ایجاد می شود و مناسب برای افرادی است که پوست و چربی اضافی در قسمت فوقانی و تحتانی شکم دارند.
در پایان، برش ها بخیه زده  می شوند و پانسمانی بر روی شکم قرار می گیرد.
این جراحی در حدود چند ساعت به طول می انجامد و بیمار چند شب را در بیمارستان بستری خواهد بود.

اقدامات و مراقبت های بعد از ابدومنیوپلاستی
دوره نقاهت ابدومینوپلاستی نیز همانند سایر روش های جراحی زیبایی است.
توصیه می شود بیمار بعد از جراحی در منزل استراحت کند.
بعد از جراحی، پانسمانی بر روی بخیه ها گذاشته می شود، تا از میزان تورم و التهاب کاسته شود.
در طول دوره نقاهت، هیچ گونه فشاری نباید به بخیه ها و شکم وارد نشود، به همین خاطر، خوابیدن بر روی شکم ممنوع می باشد.
انجام فعالیت های سنگین، ورزش و یا خم و راست شدن، برای چند هفته ممنوع می باشد.
رانندگی تا چند هفته بعد از جراحی ممنوع می باشد.
مصرف آسپیرین و یا داروهای حاوی آسپیرین بعد از جراحی ممنوع می باشد.
در صورتی که پیش از جراحی، فرد آمادگی بدنی بالایی داشته باشد، قطعا دوره نقاهت کوتاه تری را تجربه خواهد کرد.

برش های ایجاد شده در ابدومینوپلاستی، برش های به نسبت بزرگی هستند، به همین خاطر، معمولا طی مدت زمان بیشتری محو خواهند شد. در برخی موارد، پمادهایی برای بیمار در نظر گرفته می شود که استعمال آن ها باعث می شود روند محو شدن بخیه ها سرعت یابد.از روش های افزایش سایز سینه جراحی پروتز سینه است می توانید این مقاله را در قسمت پروتز سینه بخوانید.

نکات مهم بعد از جراحی ابدومینوپلاستی
پوشیدن شکم بند بعد از جراحی الزامی است.
بخیه ها ممکن است جذبی باشد و یا نیاز به کشیدن داشته باشد.
داروها باید به موقع مصرف شود.
انجام فعالیت سنگین بدنی ۶ تا ۸ هفته پس از جراحی ممنوع است.
به مرور زمان کبودی ها کاهش پیدا می کند و خط برش کم رنگ تر می شود.

عوارض جراحی ابدومینوپلاستی
این جراحی نیز مانند جراحی های دیگر دارای عوارض و معایبی است این عوارض را می توانید در ویدئو مقابل از زبان دکتر محسن اسدی فوق تخصص جراحی پلاستیک بشنوید.

چه افرادی نمی توانند عمل زیبایی شکم را انجام دهند؟
عمل جراحی زیبایی شکم صرفا یک عمل زیبایی است و جنبه درمانی ندارد. بنابراین فرد باید در یک شرایط کاملا طبیعی و سالم قرار داشته باشد تا عوارض و خطرات بعد از عمل کاهش پیدا کند. افرادی که به دیابت، بیماری های قلبی و مشکلات ریوی، فشار خون و انواع بیماری های داخلی مبتلا هستند و یا داروی خاصی مصرف می کنند ، نمی توانند جراحی زیبایی شکم را انجام دهند.

آیا ابدومینوپلاستی درد دارد؟
آیا بارداری بر نتیجه ابدومنیوپلاستی تاثیر می گذارد؟
چه افرادی نمی توانند عمل زیبایی شکم را انجام دهند؟

برترین جراح زیبایی

جراحی های زیبایی

جراحی زیبایی

در جراحی های زیبایی، به اعمال جراحی پزشکی توسط برترین جراح زیبایی می‌گویند که برای تغییر و زیباسازی یا رفع آسیب‌های ظاهری بخشی از صورت یا بدن انجام می‌شود. این نوع جراحی شامل موارد بسیار زیادی از جمله موارد زیر است:جراحی زیبایی، به اعمال جراحی پزشکی پلاستیک می‌گویند که برای تغییر، بازسازی و زیباسازی یا رفع آسیب‌های ظاهری و نواقص بخشی از صورت یا بدن انجام می‌شود. این نوع جراحی شامل موارد بسیار زیادی میشود که به طوری کلی به صورت زیر دسته بندی می شوند

  • جراحی بینی
  • درون‌کاشت پستان
  • جراحی مؤنث‌سازی چهره
  • جراحی زیبایی پستان
  • برجسته سازی گونه‌ها
  • برجسته سازی لب‌ها
  • رفع افتادگی پلک‌ها
  • افزایش قد
  • جراحی زیبایی گوش

عمل بلفاروپلاستی (blepharoplasty) یا جراحی زیبایی پلك: بعد از جراحی بینی، یكی از رایج ‏ترین عمل‏های زیبایی در ایران محسوب می‌شود. ممکن است پلکهای بالایی و گاهی اوقات پلکهای پایینی چشم شما، به عنوان بخشی از روند پیری ، و یا بصورت ارثی، افتادگی پیدا کرده و یا ضعیف و شل شده باشند. همچنین ممکن است ابروهای شما به عنوان بخشی از همان فرآیند، آویزان شده یا افتادگی داشته باشند. این فرآیند را افتادگی پلک مینامند.

شما با عمل جراحی بلفاروپلاستی، طی مدت زمانی بین 1 تا 3 ساعت، می‌توانید حالت خسته و افتاده ی چشمها و افتادگی پلکهای خود را درمان کرده و چشمانی جذاب، شاداب و جوان داشته باشید. در این عمل ، افتادگی پلک های بالا ، و همچنین پف زیر چشم کاملا اصلاح میشوند.

اغلب اوقات جراحی بلفاروپلاستی را یک عمل زیبایی میدانند ؛ اما خوبست بدانید در حیطه ی درمانی هم، بلفاروپلاستی می‌تواند میدان دید اشخاصی که افتادگی پلک، باعث کم شدن میدان دیدشان شده را، با رفع افتادگی‌های شدید پلك بهبود بخشد.

میتوان پلکهای بالا را در جلسه ای جدا ، و پلکهای پایین را در یک جلسه ی دیگر جراحی نمود؛ اما ترجیح اغلب افراد اینست که پف پلکهای فوقانی و پایین بصورت همزمان در یک جلسه عمل مي شوند.

به طور کل و بسیار دقیق‌تر می‌توان جراحی زیبایی (پلاستیک و لیزر) را به شاخه‌های زیر تقسیم کرد:

۱-زیبایی صورت:

  • بیوتیفکیشن
  • لیفت صورت و گردن
  • لیفت پیشانی و ابرو
  • جراحی پلاستیک پلک (بلفاروپلاستی)
  • تزریق چربی
  • زیبایی خطوط صورت
  • زیبایی لب
  • فیلرها (پرکننده‌ها و ژل‌ها)
  • بوتاکس
  • تزریق پلاکت PRP
  • چین و چروک و اافتادگی صورت

۲-زیبایی غبغب و گردن

  • درمان غبغب و گردن با لیپولیز لیزری
  • درمان غبغب و گردن با عمل
  • درمان غبغب و گردن با بوتاکس و فیلرها

۳-زیبایی شکم – پهلو و پشت

  • لیپولیزر توسط MPX
  • کوچک کردن شکم (جراحی پلاستیک شکم)
  • لیپوابدومینوپلاستی
  • لیزرلیپواسکالچر با اسمارت لیپو MPX

۴-زیبایی سینه

  • کوچک کردن سینه
  • پروتز سینه
  • لیفت سینه
  • تزریق چربی سینه
  • لیپوساکشن سینه

۵-زیبایی بازو و ران‌ها

  • لیپولیز بازوها
  • عمل جراحی زیبایی بازو (براکیوپلاستی)
  • لیپولیز لیزری ران‌ها
  • عمل جراحی زیبایی رانها (لیفت ران – Thigh Lift)
  • عمل جراحی زیبایی واژن و لابیاپلاستی ( کوچک کردن لبه های بیرونی واژن )
  • تزریق چربی Fat Graft به ناحیه دستگاه تناسلی خارجی ( لابیاماژور)
پیکرتراشی

لیپوساکشن و جراحی شکم

چربی‌کشی یا لیپوساکشن ( Liposuction )|کشیدن چربی زیر پوست

جراحی شکم و پهلو که در تمامی اعصار و جوامع متناسب بودن اندام و ظاهر فیزیکی بدن دغدغه ذهنی افراد بشر بوده است.

آگاهی مردم جوامع مدرن امروزی از تاثیر چاقی و تجمع بیش از حد چربی بر روی سلامت انسان و نیز بر روی فعالیتهای روزمره او باعث شده که این دغدغه ذهنی از هر زمان بیشتر شود. چاقی عمومی و موضعی هر دو تاثیر سوء قابل توجهی بر روی سلامت روحی و جسمی انسان دارد.تصویر ایده آل انسان مدرن از تنه و اندام خود تصویری مناسب و عاری از چاقی های موضعی و عمومی است. روش های متعدد نیز برای نیل به اندامی متناسب و وزنی ایده آل ابداع شده است که هر یک کاربرد مخصوص خود رادارند.

غالبا افراد اشکالی در سوخت و ساز و یا جذب و دفع غذا دارند که باعث میشود انرژی دریافتیشان از طریق غذا در بدن صرف سوخت و ساز نشده و در عوض به صورت چربی زیر جلدی ذخیره شود و یا باعث بزرگ شدن غیر طبیعی احشاء شکم شود . این بیماران بهتر است از ابتدای دوران نوجوانی به انجام ورزش مرتب و خودداری از مصرف کالری بیش از حد، از ازدیاد وزن خود جلوگیری کنند. در افراد با گذشت سن و کاهش میزان سوخت و ساز بدن در دوران میانسالی انرژی دریافتی به صورت چربی ذخیره می شود. پرخوری و کم فعالیتی این حالت را تشدید می کند. در مردان غالبا چربی در ناحیه شکم و مخصوصا داخل شکم ذخیره می شود و یا علت چاقی بزرگ بودن احشاء داخل شکمی است و در خانم ها چربی غالبا در اطراف لگن و ران ها تجمع می یابد و چاقی آنها زیر پوستی است. هر چاقی اعم از موضعی ،زیر جلدی یا داخلی شکمی درمان مربوط به خود را دارد که لیپوساکشن و جراحی های تناسب اندام یکی از روشهایی است که درباره موارد علمی و اصولی کاربرد آنها در متن ذیل توضیح داده می شود.

چربی‌کشی یا لیپوساکشن ( Liposuction )|کشیدن چربی زیر پوست| چربی‌تراشی ( liposculpture ) | چربی‌پیرایی ( lipoplasty )

لیپوساکشن یا کشیدن چربی از زیر پوست با لوله های متصل به دستگاه های مکنده یکی از روش های درمانی است که مزایا و محدودیت های خود را دارد.تجمع چربی زیر جلدی در بعضی نواحی بدن مثلا در قسمت تحتانی شکم در مردان ، قسمتهای خارجی ران در خانم ها ودر جلوی گردن (غبغبه) در هر دو جنس به رژیم های غذایی معمولی و فعالیتهای ورزشی پاسخ نمی دهند و غالبا جنبه ژنتیکی دارد ، از این رو درمان آنها لیپوساکشن است .لیپوساکشن فقط بر روی چربی های زیر جلدی موثر است . در بیمارانی که چاقی داخل شکمی ،بخش یا تمامی چاقی آن ها را سبب شده لیپوساکشن مناسب نیست برای اینکه بدانید چاقی شما داخل شکمی است یا زیر جلدی است پوست خود را بین انگشتان شصت و سبابه خود فشار دهید . در صورتیکه ضخامت بافت بدست آمده بیش از 3 سانتی متر باشد چاقی شکم شما زیر جلدی است . در صورتیکه تمایل به انجام لیپوساکشن ندارید، سعی کنید که از رژیم های شدید غذایی و فعالیت های ورزشی بیش از حد سنگین دوری کنید و ای برنامه ریزی کاهش وزن را در زمان طولانی و با ورزش ها و رژیمهای متعادل انجام دهید.ورزش ها و رژیم های سنگین هر چند فورا چربی های زیر جلدی را از بین می برند اما پوست ناحیه چاق و نیز پوست صورت را چروکیده و شل می کند.اگر چاقی زیر پوستی شما به رژیم و برنامه ورزشی جواب نمی دهدبه لیپوساکشن متوصل شوید.در خانم هایی که به دنبال حاملگی های متعدد پوست شکمشان چروکیده و افتاده است یا بعد از کاهش وزن ناگهانی به دنبال ورزشها و رژیم های شدید پوست شکم ، ران و بازویشان افتاده است ، نباید پیشنهاد لیپوساکشن داده شود زیرا پوست آنها شل و آویزان می شود. انجام لیپوساکشن نواحی وسیع بدن در یک جلسه که متاسفانه به عنوان یک باور غلط کاهش وزن در جامعه شکل گرفته بیهوده و گاهی خطرناک است.در چاقی های عمومی بدن غالبا چربی زیر جلد نقش کمی در اضافه وزن و بالا بودن سایز بیمار ایفا می کند و بیمار بعد از انجام لیپوساکشن غالبا از نتیجه عمل ناراضی است. برای این بیماران برنامه های اصولی رژیم درمانی و ورزش بهترین راه لاغری است.درمواردچاقیهای مرضی(وزن بیش از 150 کیلوگرم یا اندکس چاقی بیش از 40 کیلوگرم) روش های جراحی شکم مثل کوچک کردن معده و بای پس روده هرچند بی عارضه نیست اما تنها راه نجات بیمار از ابتلا به انواع بیماری و انزوای اجتماعی و مرگ زودرس است. لیپوساکشن مانند هر عمل جراحی دیگری بدون خطر نیست اما اگر به صورت محدود در مدت زمان کوتاه و در مراکز درمانی ،مجهز به امکانات مراقبتهای ویژه انجام شود ، خطر آن از بسیاری از اعمال جراحی کمتر است. متدهای مختلف و تکنولوژی های متنوع لیپوساکشن تفاوت چندانی از نظر نتیجه عمل ندارد و آنچه اهمیت بیشتری دارد رعایت اصول صحیح توسط انجام دهنده آن مانند جلوگیری از آسیب رساندن به پوست ، استفاده از کانولهای باریک و دقت در یکنواختی انجام ساکشن است.

 

مولیپکتومی یا برداشتن همزمان پوست و چربی در جراحی شکم :

 

در این روش با برش جراحی ، پوست و چربی اضافی برداشته می شود و در ناحیه شکم عضلات شل نیز به صورت پلیسه تودوزی می شود.اگر پوست شما شل و چروکیده است نه هیچ ورزشی آن را سفت می کند و نه هیچ گونه دارو یا رژیم غذایی. ساکشن هم آن را بدتر میکند. روشهایی از قبیل کمربند یا گن های لاغری هیچ مبنای اصولی علمی ندارند و تاثیر آنها روی چربی زیرجلدی نیز از نظر علمی ثابت نشده است و در صورت تاثیر ، بسیار جزئی و موقتی است.

بهترین کاندیداهای مولیپکتومی در جراحی شکم عبارتند از:

زنانی که شکم آنها بر اثر چند زایمان شل و افتاده است و در نمای نیمرخ برجستگی شکم آنها رو به پایین است و نه رو به جلو.

افرادی که بعداز رژیمهای سنگین فعالیتهای ورزشی شدید و یا اعمال جراحی کوچک کردن معده یا روده ، پوست شکم ،بازوها و ران و لگن آنها شل و افتاده شده است.

 

و بیمارانی که علت بزرگی شکم آنها شلی جدار شکم است ، در صورتی که پوست و چربی اضافی داشته باشند کاندید در مولیپکتومی هستند . در غیر این صورت عضلات شل را می توان با ورزشهای مناسب تقویت کرد.

لیپوماتیک

لیپوماتیک پهلو

لیپوماتیک پهلوها

لیپوماتیک پهلوها از روش های پیکرتراشی و زیبایی بدن می باشد ،از آنحا که اکثر خانم ها به دنبال راهی برای داشتن اندامی زیبا و کمری باریک هستند این روش می تواند زیبایی را به آن ها هدیه دهد .

باریک بودن کمر می تواند تاثیر زیادی بر روی زیبایی اندام افراد بگذارد. آب کردن چربی های این ناحیه کار بسیار سختی برای برخی از افرا می باشد و شاید بتوان گفت در مواردی نمی توانند حتی ذره ای از چربی های پهلو را از بین ببرند.

امروزه روشی جدیدی برای از بین بردن این چربی ها وجود دارد که به ان لیپوماتیک پهلو می گویند که طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. این روش یکی از راه ها موثر برای لاغری پهلو هاست.

البته بهتر است بدانید که این عمل برخلاف دیگر روش ها از روش هی غیر جراحی می باشد . به شکلی که برای انجام هیچ کدام از قسمت های بدن برش داده می شود.

این عمل روشی خیلی خوب و موثری برای پهلو هاست که می توان تنها در یک جلسه قسمت زیادی از چربی های پهلو را خارج کرد. این میزان می تواند تا ۸ کیلو نیز بیرون کشیده شود.

عمل لیپوماتیک پهلوها:

یکی از بهترین روش‌ های لاغری پهلو که عوارض و دردی را به همراه ندارد. چربی‌ های ناحیه پهلو که با انواع روش‌های لاغری مانند ورزش کردن و رژیم‌ های سخت قادر به از بین بردن آن ها نیستید را هم اکنون می توانید با لیپوماتیک از بین ببرید.
لیپوماتیک پهلو، پرطرفدارترین عمل لیپوماتیک پهلوها در بین انواع دیگر روش های لاغری است. امروزه تکنیک‌های نوین، جهت لاغری و جراحی زیبایی پهلو ارائه شده است که قدرت تخلیه چربی های بدن را دارند .

لیپوماتیک پهلو در کلینیک زیبایی  یکی از مدرن‌ ترین و بهترین تکنولوژی‌ های پیکرتراشی در چندین سال اخیر می باشد. شل شدن پوست ناحیه پهلو، تجمع چربی در ناحیه پهلو، خطوط ترک پوستی پهلو می تواند دلایل مختلفی را ماند افزایش سن و … داشته باشد .

لیپوماتیک پهلو به منظور لاغری موضعی در ناحیه پهلو انجام می گیرد تا بیمار به اندام ایده‌آل خود که در واقع پهلویی کشیده، صاف و بدون چربی اضافه است، دسترسی داشته باشد.
برای انجام عمل لیپوماتیک  ، ابتدا بدن بیمار تحت بررسی و ارزیابی متخصص لیپوماتیک پهلوها قرار داده می شود نوع چربی آن بررسی می‌ شود و با توجه به سایز، میزان افتادگی و دیگر مشخصه ها ، میزان خروج چربی‌ های احتمالی تخمین‌ زده می‌شود و نکات قبل از عمل و بعد از عمل را به شما جهت ماندگاری نتایج ارائه خواهد شد.
برای شروع لیپوماتیک پهلوها ابتدا از بی حسی موضعی استفاده می شود و برش‌ های کوچکی روی پهلوهای شما ایجاد می‌شود تا لوله کانولا وارد بدن بشود و چربی‌ های موجود در ناحیه پهلو را بدون هیچگونه آسیب به رگ‌ ها و ماهیچه‌ ها، به صورت امولسیون از داخل بدن فرد خارج شود . تا زمانی فرآیند ورود و خروج لوله کانولا ادامه دارد که طبق نظر متخصص، حجمی که تعیین شده است از بدن خارج شود.

 

لیپوماتیک پهلوها:

برای انجام لیپوماتیک پهلو میله ای به اسم کانالو  در جراحی استفاده می شود. عملکرد آن به این شکل است که میله وارد منافذ چربی در پهلوها می شود و سپس چربی های اضافه از بدن خارج می شوند .

لیپوماتیک پهلو علاوه بر اینکه چربی ها را خارج می کند می تواند پوست پهلو و یا حتی شکم را نیز سفت و محکم سازد . این لیفت می تواند بسیار قوی باشد. استفاده از روش لیپوماتیک برای از بین بردن چربی های پهلو می تواند یکی از روش های مطمئن و بدون خطر باشد .

معمولا دستگاه هایی که برای این روش استفاده می شوند قادر است تا در کم ترین زمان ممکن بهترین و زیباترین اندام را به وجود آورند . استفاده از گن های مخصوص بعد از انجام لیپوماتیک از مراقبت های بعد از جراحی لیپوماتیک پهلوها می باشد که بسیار تاثیر گذار بوده و سایز شما را به شکل چشم گیری کاهش خواهد داد . مدت زمان آن بستگی به تشخیص پزشک دارد. اما در اکثر موارد ۱ ماه بعد از لیپوماتیک پهلو می باشد.

 

افراد مناسب برای جراحی لیپوماتیک :

  • افرادی که دارای اضافه وزن زیادی نیستند و تنها مقداری چربی در قسمت های مختلف بدن همانند: پهلو و ران ها دارند و تصمیم دارند تا اندامی ظریف و زیبا داشته باشند.
  • افرادی که وزن ثابتی دارند و دچار نوسان نمی شوند، افرادی که دائم چاق و لاغر نمی شوند و برای مدت زمان زیادی است که چاق مانده اند برای این جراحی مناسب هستند .
  • افرادی که چاقی های موضعی دارند، مثلا تجمع چربی آن ها در قسمت شکم و یا پهلو ها انباشته شده است و راهی برای از بین بردن آن ها ندارند .
  • افرادی که اضافه وزن آن ها توانایی ورزش کردن را از آن ها سلب نموده است و رژیم های مختلف بر روی آن ها تاثیری نگذاشته است .
  • افرادی که بعد از لاغری چربی زیر شکم آن ها باقی مانده است یا با آب شدن شکم آن ها چربی های پهلو باقی مانده است و راهی برای آب کردن آن ندارند .

مزایای لیپوماتیک پهلوها:

  • در یک جلسه چندین سایز از کمر شما کم خواهد شد . این روش برای لاغری بدون بازگشت می باشد.
  • لیپوماتیک پهلو داردی عوارضی نمی باشد.یکی از روش های بی خطر برای لاغری است.
  • دارای دوره نقاهت کوتاه مدتی می باشد .برای انجام لیپوماتیک پهلو نیازی به بیهوشی نیست.
  • خطر آمبولی در این روش وجود ندارد . در این روش از جدیدترین و مدرن ترین متدهای روز دنیا استفاده می شود.
  • باعث لیفت و همچنین سفت شدن پوست بدن خواهد شد .

چه افرادی نباید لیپوماتیک انجام دهند:

در سطر لیست افرادی هستند که مشکلات انعقادی دارند این افراد چه مشکل افراط در انعقاد خون چه به صورت ضعف در انعقاد خون ،داشته باشند هر دو مورد جزو مواردی هستند که نباید لیپوماتیک انجام دهند .

وجود بیماری های سیستم عصبی و یا بیماری های سیستم ایمنی که در سطح پوست تغییرات شدیدی ایجاد می کند جزو موارد عدم انجام لیپوماتیک می باشد . همچنین وجود اختلال در بهبود زخم یا سابقه به وجود آمدن زخم های برجسته و گوشت اضافه در نواحی مختلف بدن نیز مهم بوده و باید موارد احتیاطی در نظر گرفته شود .

مورد مهم و اساسی این موضوع افرادی هستند که چاقی مفرط دارند در اینجا باید اشاره شود که لیپوماتیک روشی است برای پیکرتراشی و نه روشی برای کاهش وزن و در افرادی که توده بدنی آن ها از معیار های مقبول خارج شده اند و وارد درجه چاقی شده اند ، لیپوماتیک کمک زیادی به آن ها نخواهد کرد . فرد باید در ابتدا وزن خود را در حد اضافه وزن و یا چاقی خفیف کاهش بدهد و از تکنیک لیپوماتیک برای پیکرتراشی استفاده نماید .

کمر و لیپوماتیک :

از دیگر مشکلاتی که در زیبایی اندام افراد موثر باشد وجود چربی های اضافه در قسمت پشت کمر میباشد  در مواردی که این چربی ها در پشت کمر زیاد باشد می تواند افتادگی کمر فرد را به دنبال داشته باشد .

این امر زیبایی اندام فرد را بیش از اندازه تحت الشعاع قرار می دهد. لیپوماتیک پشت و پهلو می تواند چربی های این ناحیه را از بین برده و خارج سازد. برای انجام لیپوماتیک پشت و پهلو  از بی حسی موضعی استفاده می شود.

بهبودی بعد از لیپوماتیک پشت و پهلو نیز بسیار کمتر از سایر قسمت های بدن است . انتخاب جراح نیز می تواند یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار باشد.

هزینه لیپوماتیک پهلوها:

هزینه لیپوماتیک پهلو و شکم به میزان چربی خارج شده از ناحیه پهلو، مدت زمانی که لیپوماتیک پهلو و شکم به طول می انجامد ، تعداد جلسات لازم برای رسیدن به سایز موردنظر و دستگاه ها و تجهیزان مورد استفاده در لیپوماتیک پهلو و شکم بستگی دارد.

در کلینیک های زیبایی افرادی که دچار اضافه وزن زیادی هستند و با یک جلسه به لاغری موضعی موردنظر خود دست نمی‌ یابند، می‌ توانند برای جراحی مجدد لیپوماتیک پهلو و شکم ، در صورت تایید متخصص و پزشک جراح طی جلسات بعدی اقدام کنند.

عوارض لیپوماتیک پهلو و شکم:

برای از بین بدن چربی ها و برداشت قابل توجهی از چربی ها به چندین جلسه نیاز است  و در ۱ جلسه چنین امری غیر ممکن می باشد از طرفی خطرات زیادی هم برای بیمار به همراه دارد.
زمان انجام این جراحی طولانی مدت است . جراح به طور دستی و با هدایت کانولا اقدام به برداشتن توده های چربی می کند. این امر ممکن است به ناصاف شدن و یکنواخت نشدن محل جراحی شود .
اگر جراح با مهارت و با تجربه نباشد، ضربات ویبریشن که شدید هم می باشند، به جراح و بیمار آسیب رسانده که این امر نیز از عوارض لیپوماتیک می باشد.