گونه گذاری با چربی بسیار آسان

گونه گذاری با چربی بسیار آسان و با هزینه کم

گونه گذاری با تزریق چربی بهتر است یا استفاده از ژل و فیلر و پروتز گونه؟ این سوالی است که برای جواب دادن به آن؛ نخست باید بدانید تزریق چربی به بدن چگونه انجام می‌شود و چه مزایایی دارد. به طور کلی برای جوان‌تر شدن چهره، رفع چین و چروک و افتاگی پوست، زاویه دار کردن صورت و همچنین برجسته و جذاب شدن صورت می‌توان از گونه گذاری با تزریق چربی استفاده کرد.

در این روش نخست چربی مورد نیاز از دیگر نقاط بدن که چربی مقاوم‌تری دارند خارج می‌شود. سپس این چربی پس از آماده‌سازی به گونه‌ها تزریق خواهد شد. طبیعی بودن چربی تزریق شده و اینکه از بدن خود فرد به دست آمده است، ویژگی‌های مثبتی را ایجاد می‌کند که در روش تزریق ژل گونه و فیلر وجود نخواهد داشت.

این روش در افراد جوان و یا کسانی که سن بالایی دارند قابل انجام است. همچنین می‌توان آن را با دیگر عمل‌های زیبایی صورت و بدن مانند لیفت صورت، پیکرتراشی و تزریق چربی به باسن، همزمان انجام داد تا اندام متناسب‌تر و چهره زیباتری ایجاد کرد.

گونه گذاری با تزریق چربی چیست؟

گونه گذاری با تزریق چربی روشی برای زیباتر ساختن چهره و زاویه دار کردن صورت است. تزریق چربی به گونه و صورت یکی از روش‌هایی است که هم در راستای جوان‌سازی پوست انجام می‌شود و هم می‌تواند با زاویه‌دار کردن صورت، چهره شما را متفاوت و زیباتر کند. این روش در چند دسته از افراد قابل انجام است:

  • کسانی که به دلیل افزایش سن، پوست صورت‌شان دچار افتادگی و چروک شده است.
  • افرادی که هنوز سن زیادی ندارند اما به دلیل کاهش وزن و از دست رفتن چربی‌های زیر پوست، در صورت‌شان گود افتادگی و تغییر فرم اتفاق افتاده است.
  • کسانی که می‌خواهند با برجسته سازی گونه و زاویه‌دار کردن صورت، چهره‌ای متفاوت داشته باشند.

یکی از عوارض افزایش سن، شل شدن و افتادگی پوست صورت است. به دلیل کاهش خاصیت کشسانی پوست از یک سو و از بین رفتن چربی زیر پوست از سوی دیگر، پوست صورت دچار افتادگی و چین خوردگی می‌شود. در چنین شرایطی انجام عمل‌های زیبایی مانند لیفت و کشیدن پوست و همچنین تزریق ژل گونه و فیلر یا چربی، می‌تواند پوست صورت را صاف و برجسته کند و حالت چهره را چند سال جوان‌تر نماید.

گونه گذاری با تزریق چربی درواقع با کمک استخراج چربی طبیعی بدن خود فرد و تزریق دوباره آن به گونه و صورت انجام می‌شود. این روش که بهتر است توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی انجام شود، بسیاری از عوارض روش‌های دیگر مانند تزریق ژل گونه یا پروتز گونه را ندارد. از سوی دیگر می‌توان این روش را همزمان با دیگر جراحی‌های زیبایی مانند لیفت صورت و یا لیپوماتیک و لاغر شدن بدن انجام داد.

برای مثال کسانی که با کمک انجام ورزش‌های سخت و مداوم و همچنین رژیم‌های غذایی مناسب، سعی در لاغر شدن دارند، ممکن است چربی اضافی بخش‌های زیادی از بدن خود را بسوزانند. با این حال همواره پربی بخشی از بدن معمولا در برابر این روش‌ها مقاوم است و از بین نمی‌رود؛ مانند نواحی شکم، پهلوها و پشت ران. از سوی دیگر چربی صورت خیلی زود از بین می‌رود و چهره را لاغر و تکیده می‌کند.

در چنین شرایطی ممکن است انجام یک عمل پیکرتراشی و خارج کردن چربی‌های اضافی شکم و پهلو و همچنین تزریق چربی‌های خارج شده به گونه، سینه و باسن، برای شما مناسب باشد. هم چهره شما تغییر می‌کند و هم اندام متناسب‌تری خواهید داشت. به هر روی، برجسته سازی گونه با تزریق چربی، روشی است که در آن از چربی بدن خود فرد استفاده می‌شود و هیچ ماده خارجی یا مصنوعی تزریق نمی‌شود.

مراحل انجام گونه گذاری با تزریق چربی؟

برای گونه گذاری با تزریق چربی در گام نخست باید توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی معاینه شوید. پس از بررسی و در صورت نیاز آزمایش‌های تخصصی مشخص می‌شود که آیا شما گزینه مناسبی برای تزریق چربی به گونه هستید یا خیر. برای مثال میزان چربی مورد نیاز برای تزریق، هدف و خواست شما از انجام این عمل، وضعیت جسمی و همچنین سبک زندگی شما، چربی اضافی موجود در بخش‌های قابل استخراج و میزان ماندگاری احتمالی چربی در گونه شما بررسی می‌شود. سپس پزشک مشخص می‌کند که گونه گذاری با تزریق چربی برای شما روش مناسبی هست یا خیر.

ممکن است روش‌های جایگزین مانند تزریق ژل و فیلر، کار گذاشتن پروتز گونه و یا برجسته سازی گونه با جراحی و کاشت استخوان نیز به شما پیشنهاد شود. همه‌ی این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند و به صلاح‌دید و تشخیص جراح زیبایی قابل انجام هستند. پس گام نخست پیش از اینکه تصمیم به تزریق چربی بگیرید، معاینه و مشورت یک جراح فوق تخصص زیبایی است.

در گام بعدی، شما برای انجام عمل تزریق چربی به گونه آماده خواهید شد. پس از اینکه شرایط بدنی شما در وضعیت مناسب قرار گرفته باشد، عمل لیپوماتیک برای استخراج چربی اضافی از بدن انجام می‌شود. سپس چربی فراوری و آماده سازی می‌شود تا در نهایت مقدار مورد نیاز آن به گونه‌ها تزریق شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی بهترین دکتر تزریق چربی،مقاله‌ی بهترین دکتر برای تزریق چربی را از دست ندهید.

خارج کردن چربی مورد نیاز

برای خارج کردن چربی کافی از بدن، روش لیپوماتیک انجام می‌شود. لیپوماتیک یک تکنیک پیشرفته‌تر از روش‌های لیپوساکشن قدیمی است. در گذشته با بالا بردن دمای چربی و آب کردن آن، چربی زیر پوست بیرون کشیده می‌شد. در آن روش، معمولا سلول‌های چربی می‌سوخت و دیگر قابلیت تزریق به بدن را نداشت.

اما امروزه با کمک دستگاه لیپوماتیک، بافت چربی بدن به صورت هم‌دما و بدون از بین رفتن خارج می‌شود. در این روش، یک لوله بلند و باریک به نام کانولا به زیر پوست هدایت می‌شود تا بافت متراکم چربی را بشکند و خورد کند. با کمک حرکات فیزیکی، چرخش و ضربه‌هایی که نوک کانولا به بافت چربی وارد می‌کند، بافت چربی تکه تکه می‌شود. درواقع کانولا مانند یک مته کوچک، چربی اضافی زیر پوست را ورد می‌کند.

در ادامه با کمک سوراخ‌های ریزی که در نوک کانولا قرار دارد، چربی به بیرون کشیده می‌شود تا در مخازن دستگاه لیپوماتیک اسپری و ذخیره شود. محل خارج کردن چربی معمولا از بخش‌هایی از بدن انتخاب می‌شود که بافت چربی آن به آب شدن با کمک ورزش یا رژیم غذایی، مقاوم بوده باشد. این امر کمک می‌کند تا چربی خارج شده از بدن، پس از تزریق به گونه‌ها نیز در زیر پوست باقی بماند و جذب نشود.

معمولا چربی اضافی را از نواحی مانند شکم، پهلوها، پشت و همچنین ران پا می‌توان خارج کرد. برای مثال می‌توان با خارج کردن چربی شکم و پهلو و تزریق بخشی از آن به باسن، فرم ساعت شنی در بدن به وجود آورد. در کنار آن بخش دیگری از چربی را به گونه‌ها تزریق کرد تا برجسته شوند.

بسته به شرایط بدنی فرد، عمل لیپوماتیک و خارج کردن چربی را می‌توان با بی‌حسی موضعی و یا بی‌هوشی عمومی انجام داد. به همین دلیل کسانی که دچار اضافه وزن، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و یا حساسیت‌های خاص مواردی از این دست می‌باشند، امکان استفاده از این روش را ندارند.

آماده سازی چربی و تزریق به گونه

چربی خورد شده که از بدن خارج شده است معمولا حاوی مقداری آب، خون و دیگر ترشحات بدن است. باید هرچه زودتر آب و خون را از چربی جدا کرد تا بافت خالص چربی از دست نرود. با کمک سانتریفیوژ، چربی مورد نیاز فراوری و آماده سازی می‌شود. سلول‌های خالص چربی به دلیل اختلاف چگالی که دارند، از خون و آب جدا می‌شوند و آماده تزریق خواهند بود.

در ادامه با کمک سرنگ‌های مخصوص تزریق، چربی به زیر پوست صورت و گونه تزریق می‌شود. میزان چربی مورد نیاز برای تزریق، محل تزریق، زاویه تزریق و دیگر تکنیک‌های به کار گرفته شده در این عمل، همگی به مهارت و تجربه جراح زیبایی و تشخیص او بستگی دارد. اگر این کار به درستی انجام شود، کمترین میزان درد، کبودی و ورم را با خود در پی خواهد داشت.

معمولا ۳۰ تا ۵۰ % از چربی که به بدن تزریق می‌شود، توسط بدن جذب خواهد شد. معمولا بخشی از چربی تزریق شده حاوی سلول‌ای مرده است که جذب بدن می‌شود. همچنین بخشی از چربی را نیز بافت زیر پوست مصرف می‌کند. پس از دو ماه، نیمی از چربی باقی می‌ماند که ماندگار است. به همین دلیل معمولا بیشتر از میزان مورد نیاز چربی به گونه‌ها تزریق می‌شود. در نتیجه اگر پس از انجام این عمل احساس کردید که گونه‌های شما بیش از اندازه برجسته شده، نگران نباشید. پس از یک تا دو ماه این ورم از بین خواهد رفت و گونه شما به فرم نهایی خود می‌رسد.

اگر میزان چربی باقی‌مانده کمتر از مقدار مورد انتظار بود، می‌توان تزریق چربی به گونه را تکرار کرد. به همین دلیل معمولا بخشی از چربی خارج شده را می‌توان تا ۶ ماه به صورت فریز شده نگهداری کرد تا در صورت نیاز دوباره به گونه‌ها تزریق شود.

ماندگاری و مزایای گونه گذاری با تزریق چربی

معمولا بسته به اینکه چه مقدار چربی تزریق شده و اینکه چربی از کدام بخش از بدن خارج شده یا با چه تکنیکی تزریق شده باشد؛ میزان ماندگاری آن متفاوت است. همچنین سبک زندگی، ثابت نگهداشتن وزن، واکنش بیولوژیکی بدن به چربی تزریق شده و مواردی از این دست نیز در میزان ماندگاری گونه گذاری با تزریق چربی موثر است. با این حال معمولا تا یک سال این چربی باقی خواهد ماند. در شرایط مناسب گونه سازی انجام شده با تزریق چربی می‌تواند تا چند سال نیز ماندگاری داشته باشد.

  • نخستین مزیت روش تزریق چربی به گونه این است که چربی از بدن خود فرد خارج می‌شود. این کار چند حسن دارد: بدن فرد چربی را به عنوان یک جسم خارجی پس نمی‌زند و یا واکنش و حساسیت نشان نمی‌دهد. همچنین می‌توان مقدار بیشتری چربی از بدن خارج کرد تا به بخش‌های دیگر بدن نیز تزریق نمود.
  • چون بافت چربی، سلول‌های زنده بدن است، اگر به ناحیه‌ای از بدن تزریق شود به همان قسمت پیوند می‌خورد. در واقع رگ‌ها و بافت‌های بدن، چربی تزریق شده را احاطه می‌کند تا جزئی از چربی طبیعی همان ناحیه شود (به اصطلاح چربی به بدن جوش می‌خورد). در این صورت بافت چربی امکان جابه‌جا شدن و حرکت را ندارد و در نتیجه فرم دادن به گونه با این روش بهتر انجام خواهد شد.
  • اگر چربی از نواحی مقاوم به ورزش و رژیم غذایی برداشته شوند، ماندگاری مناسبی دارند و ممکن است تا چند سال نیز آب نشوند. در حالی که موادی مانند ژل و فیلر خیلی زودتر جذب می‌شوند.
  • قوام طبیعی چربی نیز بسیار مهم است؛ یعنی چربی تزریق شده لمس طبیعی و نرمالی دارد و مانند بافت طبیعی بدن خواهد بود. در حالی که ژل و یا پروتز حالت سفت و غیرطبیعی دارند و با کمی دقت مشخص می‌شود که گونه مصنوعی است.
  • امکان عفونت، حساسیت و پس زدن چربی طبیعی بدن بسیار کم است و معمولا به سادگی و بدون عوارض، گونه گذاری با تزریق چربی انجام خواهد شد.
  • همچنین هزینه تزریق ژل گونه و تزریق فیلر نیز بالا است به ویژه اگر نیاز باشد به چند نقطه تزریق شود؛ در حالی که چربی از بدن خود فرد خارج می‌شود.

دوره نقاهت و بهبودی پس از گونه گذاری با تزریق چربی بسته به اینکه چه میزان چربی و از کدام ناحیه برداشته شده، متفاوت است اما معولا پس از ۳ تا ۴ روز می‌توان به زندگی روزمره برگشت. تا مدتی ممکن است کبودی و تورم در پوست صورت وجود داشته باشد که آن نیز پس از مدتی رفع خواهد شد.

دیگر روش‌های برجسته سازی گونه

در کسانی که چربی کافی برای خارج کردن از بدن خود ندارند و یا کسانی که نمی‌خواهند لیپوماتیک انجام دهند، می‌توان از تزریق ژل و دیگر فیلرها برای برجسته سازی گونه استفاده کرد. بسته به کیفیت مواد استفاده شده و همچنین تکنیک به کار گرفته شده، ماندگاری این روش‌ها متفاوت است. با این حال از تزریق چربی معمولا کمتر خواهد بود.

همچنین احتمال جابه‌جایی ژل و پخش شدن آن در بدن وجود دارد و مانند چربی، در جای خود ثابت نمی‌ماند. با این حال روش سریع‌تری است و بدون بی‌هوشی عمومی نیز قابل انجام است. اگر شخصی بخواهد روش ماندگارتری را نجام دهد، می‌تواند از پروتز گونه استفاده کند.

پروتزهای سیلیکونی دوام و ماندگاری بالاتری دارند و شکل آن‌ها ثابت است. برعکس تزریق ژل یا چربی که ممکن است پس از مدتی گونه‌ها دچار عدم تقارن شوند، در روش پروتز گونه، فرم گونه متقارن خواهد ماند و ماندگاری آن می‌تواند تا بیش از ۱۰ سال باشد. اگر از پروتزهای لابف تایم استفاده شود، تا پایان عمر ماندگار خواهد بود. البته سبک زندگی مناسب و رعایت توصیه‌های پزشک در ماندگاری پروتز گونه موثر است.

در صورت تمایل، می‌توانید یک جلسه ویزیت و مشاوره رایگان با دکتر آرش نجف بیگی داشته باشید.

.

The post گونه گذاری با تزریق چربی appeared first on مجله پزشکی دکتر آرش نجف بیگی.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.