لیپوماتیک شکم برای از بین بردن چربی ناشی از زایمان، عملهای جراحی

لیپومایتک شکم پرطرفدارترین عمل لیپوماتیک در بین بانوان و آقایان است. عامل‌های مهمی بر موفقیت لیپوماتیک شکم اثر می‌گذارد که از آن جمله می‌توان به حجم و محل چربی شکم، سابقه چاقی و لاغری، سابقه بارداری، سن و جنسیت بیمار اشاره کرد. انباشته شدن چربی‌های اضافی در بدن شما را از لذت پوشیدن لباس‌های زیبا و مد روز محروم می‌کند و شانس لباس خریدن از میان دریایی از لباس‌های متنوع و آماده را به حداقل کاهش می‌دهد. لیپوماتیک شکم و پهلو غالباً راه‌حل مناسبی است که مشکل شل شدن پوست به ندرت پس از آن بروز می‌یابد. در واقع می‌توان مقدار زیادی از پوست شل و افتاده را بدون نیاز به جراحی لاغری شکم (یعنی بدون بریدن پوست و تحمل جای زخم زشت و ناخوشایند) برداشت. جراحی لیپوماتیک شکم که با استفاده از بی‌حسی تامسنت انجام شود، پیکرتراشی (Liposculpture) نامیده می‌شود. یکی از دلایل موفقیت‌آمیز و موثر بودن لیپوماتیک شکم این است که بیمار حین عمل هوشیار است و می‌تواند تکان بخورد تا تصویر سه بعدی واضحی از خطوط و انحناهای بدن به دست آید. معمولاً بخش‌های بالایی و پایینی شکم همزمان درمان می‌شود، در نتیجه بخش پایین سینه، دقیقاً زیر قفسه سینه، که هنگام نشستن برجسته می‌شود، به طور محسوسی لاغر می‌شود. لیپوماتیک برای تمام شکم‌ها، هر چقدر بزرگ یا کوچک، مناسب است، اگر شکم کوچک باشد، می‌توان آن را صاف و تخت کرد و شکم بزرگ و برجسته را نیز از بین برد.

مزایای لیپوماتیک شکم و پهلو چیست؟


  •  از بین رفتن چربی شکم و پهلو
  •  تناسب اندام
  •  در طولانی مدت اثری از چربی اضافه در این نواحی نمی‌باشد.
  •  عدم برگشت به حالت اولیه
  •  دوران نقاهت کوتاه مدت
  •  عدم ماندن جای زخم در محل جراحی

لیپوماتیک ترکیبی شکم و پهلو


جراحی لیپوماتیک شکم غالباً همراه با لیپوماتیک کمر و پهلو انجام می‌شود و سایز کل بالاتنه کم می‌شود تا کمری خوش فرم و باریک خلق شود و کل میان‌تنه جوان و دلفریب شود. حتی اگر پوست و بافت شل باشد و پوست اضافی روی شکم چین خورده باشد، لیپوماتیک پوست اضافی را کم می‌کند و چون در این عمل هیچ برشی ایجاد نمی‌شود، اختلالی در برنامه روزمره به وجود نمی‌آید. برداشتن مقدار کم یا زیادی از این پوست اضافی، بهبود چشمگیری را در اندام ایجاد خواهد کرد.

دلایل چاق شدن شکم چیست و لیپوماتیک چگونه این چاقی را از بین می برد؟


بارداری‌های پیشین

بارداری‌های قبلی عضلات شکم را می‌کشد و باعث می‌شود که پایین شکم تاحدی برآمده شود. این انحناء عضلات دیواره شکم است که صافی یا شکل نیمرخ شکم را پس از لیپوماتیک تعیین می‌کند. درهرحال اکثر بانوانی که بارداری را پشت سر گذاشته‌اند، در نهایت از نتیجه عمل لیپوماتیک شکم و پهلو، به تنهایی رضایت دارند و لزومی به انجام جراحی لاغری شکم نمی‌بینند.

برجستگی سزارین

برش فانشتیل (Pfannenstiel) نام برشی است که هنگام سزارین یا جراحی برداشتن رحم (هیسترکتومی) روی شکم ایجاد می‌شود. یکی از عوارض این نوع برش باقی ماندن توده مداومی از چربی زیرپوستی، دقیقاً بالای برش است. لیپوماتیک این بدشکلی آزاردهنده را به خوبی ترمیم می‌کند.

محل چربی شکم

محل چربی شکم عامل مهمی در موفقیت لیپوماتیک شکم است. چربی شکمی در دو سطح عمقی و سطحی در شکم جمع می‌شود. چربی سطحی شکم دقیقاً زیر پوست و بالای عضلات شکم قرار دارد. اما چربی عمقی شکم داخل حفره شکم روی روده‌ها قرار دارد. حجم چربی عمقی (امعایی) برخی افراد بیشتر از چربی سطحی زیرپوستی است. چربی زیرپوستی را می‌توان به روش لیپوماتیک از بین برد.

چه عواملی باعث موفقیت بیشتر عمل لیپوماتیک می‌شود؟


عامل تعیین کننده و تعریف کننده موفقیت عمل لیپوماتیک رضایت بیمار از نتیجه به دست آمده است. نظر نهایی بیمار درباره نتیجه عمل به عامل‌های متعددی بستگی دارد که شامل انتظار و توقع بیمار، نقص‌های زیبایی قبل از عمل، تکنیک و مهارت تخصصی جراح می‌شود.

سن

سن بیمار تاثیر چندانی بر موفقیت لیپوماتیک ندارد و این عمل زیبایی موثر محدودیت سنی ندارد. بعضی از رضایت‌بخش‌ترین نتایج برای عمل بانوانی با بیش از 60 سال سن به دست می‌آید. عمل لیپوماتیک چاقی شکم بانوان سالمند و البته سالم عملی موفق با حداقل عوارض و ناراحتی است.

جنسیت: زنانه

چربی بدن بانوان نرم‌تر و خاصیت فیبری آن کمتر از چربی آقایان است، بنابراین انجام لیپوماتیک بانوان آسان‌تر است.

محل عمل: بالای شکم

پوست بالای شکم اندکی پس از لیپوماتیک چروک می‌خورد. بیماران مسنی که خاصیت ارتجاعی پوست بالای شکمشان کاهش یافته است، به احتمال زیاد با چروک‌های جزئی بالای شکم روبرو خواهند شد.

جراحی لاغری شکم به روش قدیمی

لیپوماتیک تامسنت شکم آن‌قدر موثر است که فقط تعداد انگشت‌شماری از بیماران لازم می‌بینند که جراحی خطرناک‌تر لاغری شکم، یا ابدومینوپلاستی را انجام دهند. بیمارانی که چاق هستند و پایین شکمشان آویزان است، غالباً متوجه می‌شوند که نتیجه لیپوماتیک تامسنت بهتر از نتیجه جراحی لاغری شکم است. اگر بیمار انجام جراحی لاغری شکم را لازم بداند، ایمن‌تر آن است که روش قدیمی جراحی لاغری را به دو عمل مجزا تقسیم کرد. اول باید لیپوماتیک شکم انجام شود، سپس نتایج لیپوماتیک پس از چند ماه ارزیابی شود تا تعیین شود که آیا لازم است مرحله بریدن پوست نیز انجام شود یا خیر. جنبه مثبت و جالب این رویکرد دو مرحله‌ای میزان رضایت بالایی است که پس از انجام مرحله اول، یعنی لیپوماتیک به دست می‌آید. در واقع اکثر بیماران آن‌قدر از نتیجه عمل لیپوماتیک رضایت دارند که از انجام مرحله دوم و جدا کردن پوست منصرف می‌شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.