بهترین روش جراحی شکم و پهلو

بهترین روش جراحی شکم و پهلو(آبدومینو پلاستی)

به عمل جراحی برداشتن پوست و چربی اضافی شکم اصطلاحا آبدومینو پلاستی گفته می شود و طی جراحی شکم با لیزر که امروزه زیاد استفاده می شود، پوست و چربی اضافی زیر ناف برداشته شده و عضلات جدار شکم نیز محکم می شود.
این عمل به طور شگفت انگیزی ظاهر شکم را بهبود می بخشد، اما یک برش محل عمل در سراسر زیر شکم بجا می گذارد که البته توسط لباس زیر کاملا پوشانده می شود.
بهترین کاندید برای عمل جراحی شکم مردان و زنانی هستند که از لحاظ ظاهر و شکل بدن تقریبا طبیعی بوده ، اما از وجود مقدار زیادی رسوب چربی یا پوست شل در ناحیه شکم رنج می برند که به ورزش و رژیم پاسخ نمی دهد. این عمل خصوصا در مورد زنانی که به سبب حاملگیهای متعدد دچار کشیدگی و شلی عضلات و پوست جدار شکم شده اند مفید است. از دست دادن طراوت و شادابی پوست در افراد مسن که با چاقی مختصری همراه باشد، با این عمل بهبود می یابد. در مواردی که فرد تصمیم به حامله شدن یا کاهش وزن شدید در آینده دارد، باید این عمل به تعویق بیوفتد. جراحی شکم زیبایی شما را می تواند بهبود ببخشد چرا که با خارج کردن چربی های اضافی به شما کمک خواهد کرد که به وزن برسید. وجود برش عملهای قبلی در نواحی بالای ناف تا حدی مانع از انجام مطمئن این عمل می شود. در تمام اعمال جراحی احتمال ریسک مختصر وجود دارد. البته در نهایت بدلیل مزایای زیادی که این عمل دارد، بسیاری از افرادی که دچار مشکل چاقی هستند، با رغبت هزینه جراحی شکم را پرداخت می کنند چون می دانند که جدا از نتایج مفید و بسیار موثر، این عمل می تواند به بدست آوردن مجدد اعتماد به نفس آنها کمک کند.
سالانه هزاران عمل آبدومینوپلاستی در ایران صورت می گیرد. چنانچه این عمل توسط جراح فوق تخصص پلاستیک انجام پذیرد، نتایج عمدتا مثبت و رضایتبخش خواهد بود. در غیر این صورت همیشه احتمال بروز عوارض وجود دارد.

نکات مهم پیش از جراحی شکم

بیمارانی که سیگار می کشند حتما باید از یک ماه قبل سیگار را ترک کنند. و چنانچه قصد حاملگی داشته باشند باید عمل جراحی زیبایی شکم را به بعد از حاملگی موکول کنند در این عمل معمولا ساکشن پهلوها نیز به طور همزمان انجام می شود . بهتر است بیماران حدود 3 هفته قبل از عمل سیگار مصرف نکنند. ساکشن ناحیه پهلوها نیز همزمان معمولا انجام می شود. محل اسکار جراحی روی خط سزارین است و به مرور کمرنگ می شود ولی بهتر است که بعد از 3 ماه محل اسکارلیزر نیز بشود تا اسکار به حداقل برسد.
در این نوع جراحی پوست اضافه و چربی های زاید شکم برداشته می شود و ناف نیز مجدا گذاشته می شود. با یک برش روی خط سزارین قبلی پوست و زیر جلد بریده می شود. شما می توانید جهت درک بیشتر تفاوت ظاهر افراد قبل و بعد از عمل جراحی شکم، می توانید از تصاویر بیماران و مراجعین نگاه کرده و به دقت نمونه های عکس جراحی شکم ببینید و تفاوت ظاهر افراد را درک و آنگاه جهت عمل بهتر تصمیم بگیرید.

روش جراحی شکم

در عمل جراحی زیبایی شکم برشی در قسمت تحتانی شکم (مثل برش سزارین ولی طویل تر از آن) روی پوست شکم داده می شود و تمام پوست و چربی جدار شکم در پایین ناف برداشته شده و ناف طبیعی بیمار حفظ می شود تا بعدا از سوراخ جدیدی در پوست خارج شود سپس پوست باقی مانده شکم در بالاتر از ناف تا حدودی از عضلات جدار شکم جدا می شود تا اجازه دهد که پوست باقی مانده را بتوانیم به اندازه کافی بکشیم تا بتوانیم آن را به لبه پایینی برش شکم متصل کنیم. در طی این عمل چنانچه عضلات جدار شکم بخصوص در خط وسط در بالا و پایین ناف شل شده باشد (این وضعیت بیشتر در خانمهایی شایع است یک یا چند بار حاملگی داشته اند) ترمیم می شود تا هم برآمدگی جدار شکم کم شده وشکم صافتر شود و هم خط کمر باریکتر شود. باید توجه داشت که بزرگی و بر آمدگی شکم فقط بعلت شل بودن جدار شکم نیست و تجمع زیاد چربی در داخل شکم در اطراف احشاء شکمی در افراد چاق (که تنها راه درمان آن کاهش وزن است) و تجمع چربی زیر پوست شکم در این افراد از علل دیگر آن می باشد. با لیپوساکشن هم فقط می توان چربی زیر پوستی را کم کرد و با توجه به اینکه با لیپوساکشن در حین عمل فقط چند لیتر (حداکثر ۶-۴) می توان چربی خارج کرد پس اگر افراد انتظار بالایی از نتیجه این عمل دارند و می خواهند شکم آنها کاملا صاف و گود شود باید با کاهش وزن به وزن طبیعی نزدیکتر شوند و چربی داخل شکم و زیر پوستی را به حداقل برسانند. در این عمل تماما از بخیه های قابل جذب استفاده شده و به طریق پلاستیک دوخته می شود. با تکنیکهای خاصی ناف به محل جدیدش دوخته می شود، بطوریکه بعد از عمل اندازه آن طبیعی شده کمی در گودی قرار می گیرد و محل بخیه ها مشخص نمی شود و شکل کاملا جذابی پیدا می کند.
طول برش جراحی زیبایی شکم بسته به فرم افتادگی ومقدار پوست اضافه در ناحیه شکم و پهلو برای هر فردی فرق می کند. جهت تعیین طول تقریبی برش می توانید در حالت نشسته کمی به جلو خم شوید خطی که در چین زیر شکم تشکیل می شود تقریبا معادل با طول برش خواهد شد. خط برش جراحی کاملا توسط لباس زیر پوشیده و پنهان خواهد شد.

عوارض جراحی شکم

یکی از شایعترین عوارض جراحی زیبایی شکم تنگی محل ناف جدید می باشد. به مرور زمان و به علت انقباض زخم ناف به مرور تنگ می شود. یکی از بهترین درمانها گذاشتن گاز چرب در داخل ناف می باشد.
بعضی ها پیشنهاد می کنند که از تیله های اسباب بازی از جنس شیشه داخل ناف گذاشته شود و هر روز این تیله شستشو و چرب شود. از عوارض دیگر که متاسفانه وخیم ترین عارضه نیز می باشد سیاه شدن (نکروز) پوست شکم مخصوصا در نزدیکی محل برش می باشد. در این موارد باید پوست نکروزه برداشته شود و پانسمان خیس گذاشته شود تا به مرور زمان گرافت پوستی انجام شود. شایعترین علت سیگار کشیدن بیمار و کشش بیش ازحد پوست و دوختن توسط جراح می باشد. از عوارض دیگر جراحی زیبایی شکم عدم تقارن شکم و بالا بودن محل برش شکمی ومحل نامناسب ناف می باشد. از عوارض دیگر تشکیل سروما می باشد که لازم است به طور مکرر با سوزن تخلیه شود.

  • بهترین جراح لیپوماتیک در تهران

  • جراحی زیبایی شکم

  • جراحی شکم و پهلو

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] جراحی شکم و پهلو که در تمامی اعصار و جوامع متناسب بودن اندام و ظاهر فیزیکی بدن دغدغه ذهنی افراد بشر بوده است. […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.